Přečetli jsme pro vás – archiv knih 2011
Kniha měsíce: prosinec 2012
Oceán v kapce rosy – Henri Brunel (Zenové příběhy)
Tentokrát bych se ráda zastavila u knihy Henri Brunela: „Oceán v kapce rosy“. Sbírka příběhů, bajek, možná i pohádek, které ve zkratce vystihují a nechávají na povrch vyplout to, co je pro člověka zavaleného racionální realitou takřka neuchopitelné. A přesto, když se začtete, zjistíte, že právě ta „nepolapitelnost“ je naší každodenní součástí a doprovází nás po celý život.
„Oceán v kapce rosy“ přečtete klidně najednou nebo po částech. Na každý jeden příběh potřebujete pár minut, přitom se pobavíte a zároveň vás ťukne nejeden „aha“ moment…
Dopřejte si chvilku s vůni Dálného východu, ochutnejte z šálku prchavého, dotkněte se neviditelného, zaslechněte neslyšné…
Kniha měsíce: listopad 2012
Myšlenkové mapy – Tony Buzan a Barry Buzan
Myšlenkové mapy nám pomáhají objevovat nové možnosti, nacházet skrytá a neobvyklá spojení a tím se dostávat ke zcela jiným závěrům, než které by člověk možná bez hlubšího myšlenkového rozletu rovnou udělal.
Tony Buzan a jeho bratr Barry Buzan spolu vytvořili skvělou knihu, která ukazuje různé formy mentálních cest. Ty můžeme využívat pro kreativnější zpracování jakýchkoli témat, do kterých potřebujeme hlouběji proniknout a ujasnit si je. V souvislosti s tím, jak jsme každý jiný, tak i každému vyhovuje trochu jiný způsob cestování napříč svými myšlenkami a tak i myšlenková mapa na jedno téma bude vypadat pravděpodobně u každého jinak.
Myšlenkové mapy umožňují zachytit okamžité inspirace, „bláznivé“ nápady, rozumné návrhy tak, jak přicházejí na mysl v čase. S odstupem jsou pozorovatelné souvislosti i možný vývoj a tedy i jasný směr činností k požadovaným výsledkům.
Ať už se rozhodnete využít jakýkoli druh myšlenkových map s ohledem na váš jedinečný styl, vždycky vám to pomůže srovnat myšlenky, očistit se od nepodstatného a vidět problematiku jako celek, který není konečný, ale má potenciál se do budoucna rozvíjet. Myšlenkové mapy vás dovedou mnohem dál.
Kniha měsíce: říjen 2012
Žádná setkání nejsou náhodná – Kay Pollak
„Žádná setkání nejsou náhodná aneb poznávání sebe sama skrze druhé“. Kay Pollak skvěle „stručně“ setřídil myšlenky o faktickém působení člověka na člověka. Až budete číst tuto útlou knížečku, zjistíte, že vše napsané je vám známé, přesto jakoby to naše pokyvování „ano, to je jasné, to přece vím“, mělo potíž spojit mostem břeh vědění s břehem přijetí a používání.
Ať už si to člověk uvědomuje nebo ne, každé setkání jemně tvaruje naši osobnost, a tak se ocitáme v neustálé sebeproměně, kterou v krátkém časovém úseku ani nezaznamenáme. Dopřejeme-li si však pohled zpátky o pár měsíců, let, jasně uvidíme, že ten dnešní „někdo“ už dávno není ten „někdo“ z doby minulé, a že se mění nejenom naše fyzická schránka…
Někdy si takovou změnu sebe sama člověk uvědomí až zpětně. Podaří-li se vám ale vnímat procesy přeměny aktuálně v přítomném čase, je to zážitek, který je hoden obdivu, úžasu i pousmání. Ano, ovlivňujeme své životy, ale nejsme na to sami… A časem budete schopni vidět i věci před sebou…
Nechte se inspirovat krátkými a trefnými prohlášeními, která podněcují hluboké myšlení…
Kniha měsíce: září 2012
Podnikatelé desetiletí – Roman Smělý a Martin Chlouba
Kniha plná vynikajících příběhů odvážných a vytrvalých lidí, kteří žijí mezi námi a dokázali využít příležitosti, překonávat překážky, přijímat výzvy a rozvinout úspěšně své podnikání do takové míry, že se stali podnikateli roku. Nemusíme chodit pro inspiraci jenom do zahraničí, knížka Romana Smělého a Martina Chlouby „Podnikatelé desetiletí“ dynamicky vypráví o cestě několika z nás a o tom, jak spletité ty cesty za splněným snem mohou být, co všechno na nich člověka potkává a jak se s tím kdo umí vypořádat.
Příběhy se čtou dobře, rychle, obsahují fakta i inspirativní myšlenky.
Podnikatel roku – výběr myšlenek:
Rok 2000 – Kateřina Janků:
„V podnikání nejde jen o peníze.“
Rok 2001 – Zdeněk Jandejsek:
„Při startu na nové pozici je potřeba vynaložit trojnásobek běžné energie a práce.“
Rok 2002 – Kvido Štěpánek:
„Tou nejúčinnější manažerskou metodou je KISS (Keep it simply, stupid).“
Rok 2003 – Zbyněk Frolík:
Měl vždy vizi – už jako květinář se naučil zalévat, tedy vyvíjet aktivitu, a zároveň čekat, což představuje určitou pokoru. Jeho ideje mají základ v pěstování a růstu. V okamžiku sklizně, kdy je úroda bohatá, je potřeba zase zasít a neumdlévat.
Rok 2004 – Miroslav Řihák:
„I malá firma by měla mít naprosto jasno v tom, co chce do budoucna dělat.“
Rok 2005 – Radim Jančura:
„Když chce podnikatel něčeho dosáhnout, musí lidově řečeno šrotovat mozek od probuzení po usnutí. A samozřejmě musí pamatovat i na zadní kolečka.“
Rok 2006 – Pavel Juříček:
„Hlavním heslem podnikatele je zodpovědnost. Nejdřív musí zajistit, aby se aktiva úročila, směrovat byznys k zákazníkovi a až někdy na konci přemýšlet o tom, jestli má jako vlastník nějaká práva.“
Rok 2007 – Tomáš Březina:
„K podnikání nemůže být člověk dotlačen. Musí to dělat sám z vlastního přesvědčení, pro pocit elity v tom nejlepším slova smyslu, pro pocit úspěchu, pro pocit výsostné možnosti ovlivňovat lidi a věci kolem sebe. Musí konat s pokorou.“
Rok 2008 – Vladimír Kovář:
„Firma se dá úspěšně založit i na studentech.“
Rok 2009 – Eduard Kučera a Pavel Baudyš:
„Pro začínající internetové podnikatele platí, že distribuce a stahování programů po internetu rozhodně není zdarma.“
Kromě skvělých českých vítězů najdete v knize „Podnikatelé desetiletí“ také zmínky o podnikatelích světových, ale hlavní slovo patří skutečně těm výše uvedeným.
Kniha měsíce: srpen 2012
Co vás nenaučí na Harvardu – Mark H. McCormack
Sám autor říká: „Hlavním cílem knihy je zaplnit mezery mezi tím, co se přednáší na vysokých školách, a prostou přirozenou inteligencí, jež přináší poznatky z každodenní praxe v řízení podniků či lidí“.
Jak odhadnout lidi, umět s nimi „zacházet“ a využívat toho v běžných obchodních či podnikatelských situacích a mnoho konkrétních rad, jak na to. To přináší kniha Marka H. McCormacka: „Co vás nenaučí na Harvardu“.
Můžete se nechat provést jasně a srozumitelně napříč obchodováním, správným načasováním, obchodními triky, porozuměním tomu, které výrobky a za jakých okolností budou prodejné, rozhodně máte příležitost ještě více pochopit, jak přistupovat k obchodním jednáním.
Další kapitoly jsou zaměřené na budování a řízení podniku, organizaci práce a správnou komunikaci v rámci podnikání.
Tato kniha čerpá z praxe a mnohaletých zkušeností. Co, jak a zda-li vůbec využijete vyzkoušených a osvědčených tipů, je jen na vás. Rozhodně ale stojí za to si toto dílo Marka H. McCormarka přečíst. Nudit se nebudete, ledacos si potvrdíte a mnohé zapadne do jasného celku…
Kniha měsíce: červenec 2012
Podnikatelský mýtus – Michael E. Gerber
Kniha „Podnikatelský mýtus“ Michaela E. Gerbera nese podtitul „Proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít“.
Přesně tento název vystihuje jádro celé knihy. Dozvíte se nejen to, jak vytvořit prosperující firmu, jak ji udržet a rozvíjet, ale také pradůvody toho, proč se velká většina začínajících podnikatelů přes své nadšení, dovednosti i vizi dostává do situace, že musí svou firmu zavřít.
Najdete zde mnoho cenných poznatků. Autor předává své zkušenosti pomocí rozhovoru s jednou „typickou“ podnikatelkou. Na jejím příběhu rozvíjí celý koncept vybudování prosperujícího podnikání od odhalení příčin potíží přes nový pohled na vzniklou situaci, až po přesné faktory, které musí být splněny pro efektivní podnik.
Může vzniknout dojem, že se rady v knize „Podnikatelský mýtus“ hodí spíše větším firmám. Avšak myšlenky Michaela E. Gerbera se dají velmi dobře přizpůsobit jakémukoli podnikání. Mnohokrát čtenáře dovedou ke spontánním „aha“ momentům, kdy si najednou uvědomí, že přesně to, o čem je zde řeč, dělá nebo naopak nedělá. Náhlá porozumění vlastním chybám pomáhají vidět věci jinak a evokují touhu opravdu do své firmy vnést přehled, řád a srozumitelnost.
Přečíst si tuto knihu doporučuji z praktických důvodů. Má co říci každému, komu aspoň trochu na jeho vlastním podnikání, ať už je to cokoli, opravdu záleží.
A jako všechna díla nese v sobě i „Podnikatelský mýtus“ mezi řádky skrytá poselství určená a využitelná i mimo oblast podnikání.
Kniha měsíce: červen 2012
Psychokybernetika – Maxwell Maltz, M.D., F.I.C.D.
„Psychokybernetika“ je velmi pozoruhodná kniha Maxwella Maltze, slavného světového plastického chirurga, který při své práci došel k hlubokým poznáním lidského sebevnímání. Pochopil, že nestačí vždy „jenom upravit“ zevnějšek, ale že proměna a sebepřijetí musí přijít zevnitř.
Na základě svých letitých zkušeností vypracoval postup a metody, jak dosáhnout spokojenosti, jak zvládnout svůj život i porozumět své hlavě a svým pocitům. Je zcela zjevné, že z našich myšlenek se rodí pocity a emoce, které doprovází naše chování a návyky a ty potom přináší výsledky, které jsou odpovídající stavu našeho myšlení. A je tedy evidentní, že chceme-li mít pod kontrolou své emoce, chování a ovlivňovat výsledky svého konání, pak je beze zbytku nutné zapracovat na tom, jak a o čem přemýšlíme, jak moc jsme pánem svého myšlení a jaké myšlenky si dovolujeme nosit v hlavě.
Maxwell Maltz napsal svou knihu zajímavě, poutavě a potvrzuje mnohé jiné studie, které se oblastí uvolnění prostoru pro práci tvůrčí energie zabývají. „Psychokybernetika“ přináší silné myšlenky a mnoho praktických rad. Je přínosem, učí, vysvětluje a obohacuje.
Naše myšlenky budují náš svět, vyplatí se zabývat se jimi a být jejich pánem.
Kniha měsíce: květen 2012
Co byste o sobě měli vědět aneb koncept efektivního života – Jiří Zábranský
Jste vytížení, času pro knihu Vám moc nezbývá a přesto se rádi pomocí knih rozvíjíte? Pak je dílo Jiřího Zábranského „Co byste o sobě měli vědět“ ideální nabídkou. Autor se nechal inspirovat mnoha zahraničními i českými spisovateli knih osobního růstu, vybral hlavní myšlenky a sestavil „návod“, jak pomocí důsledných kroků dojít k pozitivním změnám ve svém životě.
Hlavními motivátory autora knihy jsou např.: James Allen, Anthony Robbins, Rhonda Byrne, Jack Canfield, Wayne W. Dyer, Napoleon Hill, Earl Nightingale, Bob Proctor, Joe Vitale, Ivo Toman a další.
Myšlenky silné a provokující vedou člověka k hlubšímu uvědomění si zákonitostí, na které člověk sice možná nemá vliv, ale které mají velký vliv na člověka. My můžeme tato pravidla buď ignorovat či s nimi bojovat, anebo je přijmout a respektovat je, řídit se jimi a pomocí nich žít lepší život. Jde to.
I když je kniha „Co byste o sobě měli vědět aneb koncept efektivního života“ Jiřího Zábranského zhuštěným souborem myšlenek, přemýšlet se u ní vyplatí. Je cenným pomocníkem na cestě hledání odpovědí na otázky typu: „Jak být tím, kým jste vždy chtěli být a jak svých snů dosáhnout.“ A jako obvykle vám mohu slíbit, že cesta bude náročná, ale výsledek se dostaví…
Kniha měsíce: duben 2012
Zákon dorozumění – Michael J. Losier
„Zákon dorozumění“ aneb „Vytváření ideálních osobních a profesních vztahů“. Autor Michael J. Losier skvěle využívá svých hlubokých vědeckých znalostí člověka a ve své knize vysvětluje velmi prakticky a srozumitelně, proč si s některými lidmi rozumíme lépe a dovedeme snadno komunikovat a s jinými je to naopak.
Velkým plusem a celým obsahem knihy je však popsaná jasná cesta, jak zvládnout komunikaci s minimem obtíží a efektivně. Díky porozumění různým komunikačním stylům, které lidé využívají a preferují, získáte klíč k tomu, abyste se dokázali snáze domluvit i s těmi, kteří mají výrazně jiný komunikační styl než vy.
Krátký testík vám přesně ukáže, kam se zařadit a jaká komunikace vám dělá radost a co naopak udělat, aby i to méně oblíbené bylo řešitelné. Ať už jste člověk využívající spíše vizuální nebo auditivní či kinestetický anebo digitální komunikační styl nebo je kombinujete, máte možnost se pomocí jednoduchých příkladů naučit rozpoznat styl svého protějšku a naladit se tak, abyste si vzájemně „sedli“ a dokázali vést plnohodnotný hovor vedoucí k požadovaným výsledkům.
Kniha „Zákon dorozumění“ od Michaela J. Losiera je skvělou pomůckou pro všechny, kdo vstupují do formálních i neformálních vztahů vyžadujících porozumění, spolupráci, soulad a úspěšná řešení. Když dokážeme správně komunikovat, zjistíme, že více rozumíme sobě i druhým, vzbuzujeme navzájem důvěru a cítíme se lépe.
Kniha měsíce: březen 2012
Úspěšně s kůží na trh – Rostya Gordon-Smith, Věra Staňková
Dvojice autorek Rostya Gordon Smith a Věra Staňková zvolily pro svou knihu „Úspěšně s kůží na trh“ podtitulek: „Jak si vybudovat dobré jméno“. Dokonale vystihuje vše, co vám tato velmi zajímavá kniha nabízí. Je nabita spoustou jasných a konkrétních informací, velkým množstvím inspirativních příkladů a cenných rad.
Dílko je rozděleno do třinácti kapitol a každá z nich se věnuje jednomu bodu z celého spektra důležitých kroků nezbytných pro to, aby člověk pracoval na sobě a dokázal se zviditelnit, aby uspěl na trhu a aby si udržel dobré jméno.
Texty v knize jsou krátké, výstižné a srozumitelné, můžete číst na přeskáčku, vybírat si důležitá témata právě pro vás, můžete vzít knížku vzorně od začátku do konce. Má vtip i moudro. A hlavně dává do souvislostí to, co každý z nás ví či tuší, ale ne až tak důsledně používá a využívá.
Nabízím přehled kapitol, tedy témat, které v knize „Úspěšně s kůží na trh“ rozhodně najdete:
- Moje vize
- Moje schopnosti
- Můj styl
- Můj rozvoj
- Moje zázemí
- Jednání s lidmi
- Firemní navigace
- Networking
- Společenský marketing
- Jak na sobě pracovat
- Jak vytvořit vlastní strategii
- Jak zaujmout média
- Jak získat moc a vliv
Přeji příjemné a zároveň hluboké chvíle zamyšlení s knihou „Úspěšně s kůží na trh“, pod niž se podepsaly dámy Rostya Gordon-Smith a Věra Staňková.
Kniha měsíce: únor 2012
Léčivá síla intuice – Kurt Tepperwein
Všichni jsme slyšeli o intuici, všichni víme, co asi znamená, všichni ji máme, ale jak moc ji využíváme, umíme to vůbec? Jak a kde všude může pomoci a jak na to, vám svým pohledem nabízí Kurt Tepperwein v knize: „Léčivá síla intuice“.
Naučit se vnímat, a potom opravdu naslouchat svému vnitřnímu hlasu, je velmi pomáhající. Každý z nás se jistě ocitl v situaci, kdy si řekl: “Co mám teď dělat? Co dál?“ Odpovědi a řešení nejsou snadná. Když otevřete cestu pro svou intuici, tyhle otázky si také budete klást, ale to, co uslyšíte a jak budete jednat, bude logickým výsledkem vaší spolupráce s vnitřním Já. Je to velmi zajímavé a zároveň rozšiřující a svobodnější.
A protože každý z nás je jiný, jinak pracuje i intuice každého jedince. Proto je tak důležité naslouchat sobě. To, co prospívá jednomu, může druhému ublížit. Je dobře zvážit signály zvenčí a je nanejvýš žádoucí nechat je projít vnitřním světem vaší intuice. Poznáte, co je pro vás, vaše tělo, rodinu, podnikání, vztahy a další to důležité a správné. Rozhodnete se sami za sebe s plným vědomím, že to tak chcete, protože to je vaše pravda.
V knize Kurta Tepperweina najdete cvičení, jak znovu oživit svou intuici, jak porozumět tomu, co vám říká a jak ji dlouhodobě úspěšně používat. „Léčivá síla intuice“ je srozumitelná, praktická, jasná a konkrétní.
Kniha měsíce: leden 2012
Zákon rezonance – Pierre Franckh
Jak rozumět rezonanci? Co to je a co umožňuje, pokud víme, na jakém principu funguje? Jaký je zákon rezonance? Jak zní?
Nevelká kniha svými rozměry, 199 stran dynamického, obohacujícího a hlavně vědomí rozšiřujícího čtení, které učí a posouvá za hranice každodenního shonu. Když porozumíte zákonu rezonance, pochopíte, že si svůj život můžete vědomě zlepšit tak, jak si přejete, můžete se svým ideálům přiblížit, můžete své dosavadní výsledky změnit či upravit. Když víte, jak na to. Když budete mít důvěru a víru v to, že nejenom to, co je vidět, je skutečné, otevře se před vámi nádherné hluboké a široké údolí plné zázraků…
Určitě jste něco podobného už slyšeli nebo četli. Přesto je stále málo těch, kteří využívají schopností a darů rezonance, energie, která je jedním ze zákonů přírody. Pokud jste to ještě nezkusili, dejte si šanci, vykročit novým, nezvyklým a obohacujícím směrem. Naučit se vyjadřovat svá přání tak, aby se splnila, vyžaduje cvik a porozumění „neviditelnému“. Pomůže vám třeba právě kniha pro tento měsíc.
„Zákon rezonance“ Sierra Francka přečtete za chvíli. Podstatně déle trvá obsah vstřebat a aplikace je prací i zábavou na celý život. Užijte si to.